Ana içeriğe atla

IATF GLOBAL WAIVERS and MEASURES IN RESPONSE TO THE CORONAVIRUS PANDEMIC (COVID-19)

 


IATF GLOBAL WAIVERS and MEASURES IN RESPONSE TO THE CORONAVIRUS PANDEMIC (COVID-19)


 

Revision 1 (9 April 2020)

In the first revision, the standard of IATF 16949, in the ‘‘Nonconformity Management’’ changed from 60 calendar days to a maximum of 90 days. In this new revision, they explain the original timings and additional maximum allowances in one graphic. In addition to this, timing requirements changed to a certification decision, they permit more time and flexibility.

Revision 2 (27 April 2020)

The second revision is about ‘‘IATF 16949 Monitoring’’. With Covid-19 ‘‘3rd Party Audits’’ and ‘‘Nonconformity Management’’ affected dramatically., IATF 16949 defined a new process for the Certification body. According to IATF Requirements, CB assesses, audit, monitor the organizations in order to be continued effectiveness of the client’s Quality Management System remotely.

Revision 3 (8 June 2020)

In this third revision, there are some updates.

-         limitation the surveillance audit cycle at least,

-         Allowing Extention period (30- 90 calendar days),

-         Changing and simplifying criteria of Monitoring,

-         Sharing some of the guidance concerning how to use of Technologies during an IATF 16949 Monitoring,

-         Moving to a separate IATF Certification Body Communiqué and the specific instructions (for certification body internal audits and CB waivers),

-         Adding to 4 new Frequently Asked Questions (FAQs)

Revision 4 (17 July 2020)

In this Fourth revision, there are some new updates.

-         During the surveillance audits, if there is any a low-risk results, the IATF 16949 certificate is taken back,

-         Giving a clarification on when onsite audits conducted,

-         Defining criteria for high risk and low-risk assessments during IATF 16949 Monitoring(s),

-         The details of the IATF 16949 Monitoring information include data from related Remote Support Location processes.

 

All changes to previously communicated requirements are highlighted in red.

https://www.iatfglobaloversight.org/wp/wp-content/uploads/2020/07/IATF-Measures-Coronavirus-Pandemic-COVID-19-REVISION-4_17July2020.pdf

Yorumlar

  1. Thanks you for sharing this unique useful information content with us. Really awesome work.iso 17025 internal auditor course

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSCR: PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ

PSCR:  PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ               Ürün güvenliği ve uygunluk temsilciliği, IATF 16949: 2016 standardının 4.4.1.2 Ürün Güvenliği maddesini referans alarak geliştirilmiştir. Buradaki temel amaç ürünün güvenliğini ve uygunluğunu müşteri şartlarına, yasalarına ve yönetmeliklerine göre kontrol altında tutulmasını ve etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır. Ürünün güvenliği ve uygunluğunu sağlayan atanmış kişiye PSCR temsilcisi denmektedir. Ürün devreye alma aşamasından ürünün bertarafına kadar (ÜRÜN ÖMÜR DÖNGÜSÜ BOYUNCA) Ürün Güvenlik ve Uygunluk Temsilcileri ilgili departmanlar ve süreçler ile koordineli olarak çalışmaktan sorumludur. Bir ürün , doğru ve uygun kullanım talimatına göre ya da öngörülen kullanım esnasında kişilerin güvenliğini ve sağlığını tehlikeye atmaz ise pazara sunulma onayı PSCR temsilcileri tarafından verilir. ...

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci - Kalite hedefleri nelerdir? - Kalite hedefleri nasıl belirlenir? - Ulaşılabilir Kalite Hedeflerini kurmak için hangi girdiler çok önemlidir ? - İç Denetimlerinize Kalite Hedefi Planlama Süreci ekliyor musunuz ? - İyileştirmeye ulaşmak için hangi eylemler gerekiyor? Kalite hedefleri, kalite politikasına uygun olarak müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik ölçülebilir hedefler olarak tanımlanır. Kalite hedefleriniz, KYS'nizi planlarken belirlenir ve gerektiğinde yönetim incelemelerinde yeniden tanımlanır. Kalite Amaçlarının Örnekleri; % 100 müşteri zamanında teslim alın. Biz (kuruluşlar) her zaman şirketin kapsamı, yapısı, endüstrisi, hedefi, politikası ve taahhüdüne bakarız, tüm bunlar uygunsa, diğer adımları en üst yönetimle gerçekleştirebiliriz. PUKO (PLANLA-UYGULA-KONTROL ET-ÖNLEM AL) döngünsünü kontrol etmek için kalite hedeflerini planlama sürecine dahil etmeliyiz. Ve, ayrıca tüm stndardın gerekliliklerine uyumlu ol...

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı ISO 160’dan fazla ülkenin ulusal standardizasyon kuruluşlarından oluşan bir ağdır. 1947’den günümüze 19000’den fazla standart yayınlanmıştır. ISO yönetim prensipleri ise müşteri odaklılık, liderlik, personeli bağlılığı, proses yaklaşımı, iyileştirme, kanıt esaslı karar alma, ve ilişki yönetimini içerir. ISO yönetim sistemi standartları günümüze kadar birçok sistematik güncellemelerde ve farklı yapılarda yayınlanmıştır. Bu standartların hepsi farklı yapılara ve sisteme sahipti. Bu durum, uygulama aşamasında karışıklıklara, zorluklara ve anlam karışıklığına sebep olmuştur. Bu tip sorunları ortadan kaldırmak için ISO “Annex SL” adında yeni bir yapı geliştirmiştir. Annex SL ilk başta ISO Kılavuz 83 adıyla tasarlanmış ancak son revizyonlarla birlikte Annex SL adıyla onaylanmıştır. Bunda sonra yeni yayınlanan tüm standartların Annex SL yapısı altında olacağı gibi, mevcut standartların revizyonları da bu yapıya göre yayınlanacaktır. Daha önce...