Ana içeriğe atla

PSCR: PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ


PSCR: PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ 



             Ürün güvenliği ve uygunluk temsilciliği, IATF 16949: 2016 standardının 4.4.1.2 Ürün Güvenliği maddesini referans alarak geliştirilmiştir. Buradaki temel amaç ürünün güvenliğini ve uygunluğunu müşteri şartlarına, yasalarına ve yönetmeliklerine göre kontrol altında tutulmasını ve etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır. Ürünün güvenliği ve uygunluğunu sağlayan atanmış kişiye PSCR temsilcisi denmektedir. Ürün devreye alma aşamasından ürünün bertarafına kadar (ÜRÜN ÖMÜR DÖNGÜSÜ BOYUNCA) Ürün Güvenlik ve Uygunluk Temsilcileri ilgili departmanlar ve süreçler ile koordineli olarak çalışmaktan sorumludur.
Bir ürün, doğru ve uygun kullanım talimatına göre ya da öngörülen kullanım esnasında kişilerin güvenliğini ve sağlığını tehlikeye atmaz ise pazara sunulma onayı PSCR temsilcileri tarafından verilir.
            Kuruluş içerisinde personelin PSCR temsilcisi olarak atanabilmesi için uygun şekilde sertifikalı eğitim almalıdır. VDA ürün bütünlüğü kitabı ile IATF 16949:2016 standardının kapsamındaki beklentileri karşılamalıdır. Kalifikasyona sahip PSCR temsilcileri kuruluş içerisinde iç eğitimler vermeli ve görevler paylaştırılmalıdır. Aynı zamanda kuruluş onaylı alt tedarikçilerine de PSCR sertifikalı eğitim almaları için desteklemelidir. Bir ürünün ürün güvenliğini sağlamak için önleyici çalışmalar yapılmalıdır. Gerekli önlemler alınırken seri ve geri çağırma yönetimi kuruluş içerisinde yayınlanmalıdır. Ürün güvenliği metotlarında ise risk yönetimi, FMEA çalışmaları yapılabilir.
            Pazar gözetimi sırasında ilgili portallardan ürün güvenliği ile ilgili bir şikayet/geri bildirim olup olmadığı aylık periyotlarla kontrol edilmelidir. Yapılan araştırma sonucunda ürün güvenlik/ yasal kapsama giriyor ise ürün sapmaları tespit edilip, ilgili süreçlerle paylaşılmalıdır. Yapılan toplantı sonucunda alınan aksiyonlar izlenmeli ve etkinliği kontrol edilmelidir. Edinilen yeni bilgi ve tecrübeler Lesson Learned (Öğrenilmiş Dersler) olarak kayıt altına alınmalıdır.
            Eğer parça müşteri tarafından onaylı güvenlik parçası ise geri bildirim ve şikayetleri web adreslerinden kontrol edilmelidir. Yayınlanmış bir bildirim var ise saha içerisinde gerekli önlemler alınmalıdır. Yapılan tüm çalışmalar sonucunda gerekli bilgilendirmeler iç ve dış paydaşlarla yapılmalıdır. Güvenlik parçası olduğu için parça ile ilgili kullanım talimatı hazırlanmalı, bir süre izlenir ve ilgililerle paylaşılmalıdır. Güvenlik parçasının saha içerisinde izlenmesi sırasında ürün bütünlüğünü güvence altına alabilmek için Line Walk (Hat Yürüyüşü) ve Risk Analiz metotlarından (tercihen FMEA) uygulanmalıdır. Elde edilen yeni tecrübeler kayıt altına alınmalıdır.
           Güvenlik parçasıyla ilgili yapılan çalışmalar sonucunda kuruluşun kendi alt tedarikçilerini de bu durum doğrudan etkiliyorsa ürün güvenliği ve uygunluk temsilcisi ile iletişime geçilip, gerekli tüm aksiyonlar aldırılmalıdır. Alınan aksiyonlar tamamlandığında etkinliğini değerlendirmek ve kontrolü sağlamak için alt tedarikçiye yerinde ziyaret gerçekleştirilmelidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci - Kalite hedefleri nelerdir? - Kalite hedefleri nasıl belirlenir? - Ulaşılabilir Kalite Hedeflerini kurmak için hangi girdiler çok önemlidir ? - İç Denetimlerinize Kalite Hedefi Planlama Süreci ekliyor musunuz ? - İyileştirmeye ulaşmak için hangi eylemler gerekiyor? Kalite hedefleri, kalite politikasına uygun olarak müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik ölçülebilir hedefler olarak tanımlanır. Kalite hedefleriniz, KYS'nizi planlarken belirlenir ve gerektiğinde yönetim incelemelerinde yeniden tanımlanır. Kalite Amaçlarının Örnekleri; % 100 müşteri zamanında teslim alın. Biz (kuruluşlar) her zaman şirketin kapsamı, yapısı, endüstrisi, hedefi, politikası ve taahhüdüne bakarız, tüm bunlar uygunsa, diğer adımları en üst yönetimle gerçekleştirebiliriz. PUKO (PLANLA-UYGULA-KONTROL ET-ÖNLEM AL) döngünsünü kontrol etmek için kalite hedeflerini planlama sürecine dahil etmeliyiz. Ve, ayrıca tüm stndardın gerekliliklerine uyumlu ol...

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı ISO 160’dan fazla ülkenin ulusal standardizasyon kuruluşlarından oluşan bir ağdır. 1947’den günümüze 19000’den fazla standart yayınlanmıştır. ISO yönetim prensipleri ise müşteri odaklılık, liderlik, personeli bağlılığı, proses yaklaşımı, iyileştirme, kanıt esaslı karar alma, ve ilişki yönetimini içerir. ISO yönetim sistemi standartları günümüze kadar birçok sistematik güncellemelerde ve farklı yapılarda yayınlanmıştır. Bu standartların hepsi farklı yapılara ve sisteme sahipti. Bu durum, uygulama aşamasında karışıklıklara, zorluklara ve anlam karışıklığına sebep olmuştur. Bu tip sorunları ortadan kaldırmak için ISO “Annex SL” adında yeni bir yapı geliştirmiştir. Annex SL ilk başta ISO Kılavuz 83 adıyla tasarlanmış ancak son revizyonlarla birlikte Annex SL adıyla onaylanmıştır. Bunda sonra yeni yayınlanan tüm standartların Annex SL yapısı altında olacağı gibi, mevcut standartların revizyonları da bu yapıya göre yayınlanacaktır. Daha önce...