Ana içeriğe atla

SUPPLIER MANAGEMENT: ISO 9001: 2015


SUPPLIER MANAGEMENT:
ISO 9001: 2015




Firstly, Supplier Evaluation refers to the process of assessing and approving potential suppliers with quantitative and qualitative assessments. The purpose is to ensure a portfolio of best in class suppliers is available for use. It is also a process applied to current suppliers in order to measure and monitor their performance for the purposes of reducing costs, mitigating risk and driving continuous improvement.
For all that, as you can see in the above table includes supplier evaluation steps  and you can follow al for some steps. Supplier evaluation contains identification, capability review, supplier self-assessment and supplier audit (CAPA, also called corrective action/preventive action or simply corrective action), supplier education, sample review, approval full/limited. In addition to this, CAPA is a system of quality procedures required to eliminate the causes of an existing nonconformity and to prevent recurrence of nonconforming product, processes and other quality problems.
On the other hand, According to the ISO 9001: 2015, 8.4 items, an organization has supplier management that is needed regularly to control externally provided processes, products, and services. If you have suppliers who also produce parts and service your products for you by the customers, you have to fulfill all ISO and also customer requirements. After you installed your system in itself, you have to implement it for your suppliers in order to spread. Your system can include criteria such as evaluation, selection, monitoring, and re-evaluation. All these criteria are lifecycle. According to each supplier, an organization has to determine the supplier’s criteria as a unique. As a result of organization evaluations and activities collect the required documents as an evidence. In order to ensure no adverse to our products and services, supplier auditors have to go onsite assessment to check and control QMS, regulatory compliance, Approval of products/services, methods/processes/equipment, release, competence, training, interaction, control and monitoring of performance, verification or validation at external provider’s premises, and etc. If your suppliers did ensure adverse, critical, major or minor risks, auditors have to push them to take an action.
Consequently, In order to manage supplier risks, to protect your organizations/suppliers/customers, to make few defects, to do better co-ordination, and to retain the competitive edge, all organizations should manage suppliers perfectly.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSCR: PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ

PSCR:  PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ               Ürün güvenliği ve uygunluk temsilciliği, IATF 16949: 2016 standardının 4.4.1.2 Ürün Güvenliği maddesini referans alarak geliştirilmiştir. Buradaki temel amaç ürünün güvenliğini ve uygunluğunu müşteri şartlarına, yasalarına ve yönetmeliklerine göre kontrol altında tutulmasını ve etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır. Ürünün güvenliği ve uygunluğunu sağlayan atanmış kişiye PSCR temsilcisi denmektedir. Ürün devreye alma aşamasından ürünün bertarafına kadar (ÜRÜN ÖMÜR DÖNGÜSÜ BOYUNCA) Ürün Güvenlik ve Uygunluk Temsilcileri ilgili departmanlar ve süreçler ile koordineli olarak çalışmaktan sorumludur. Bir ürün , doğru ve uygun kullanım talimatına göre ya da öngörülen kullanım esnasında kişilerin güvenliğini ve sağlığını tehlikeye atmaz ise pazara sunulma onayı PSCR temsilcileri tarafından verilir. ...

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci - Kalite hedefleri nelerdir? - Kalite hedefleri nasıl belirlenir? - Ulaşılabilir Kalite Hedeflerini kurmak için hangi girdiler çok önemlidir ? - İç Denetimlerinize Kalite Hedefi Planlama Süreci ekliyor musunuz ? - İyileştirmeye ulaşmak için hangi eylemler gerekiyor? Kalite hedefleri, kalite politikasına uygun olarak müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik ölçülebilir hedefler olarak tanımlanır. Kalite hedefleriniz, KYS'nizi planlarken belirlenir ve gerektiğinde yönetim incelemelerinde yeniden tanımlanır. Kalite Amaçlarının Örnekleri; % 100 müşteri zamanında teslim alın. Biz (kuruluşlar) her zaman şirketin kapsamı, yapısı, endüstrisi, hedefi, politikası ve taahhüdüne bakarız, tüm bunlar uygunsa, diğer adımları en üst yönetimle gerçekleştirebiliriz. PUKO (PLANLA-UYGULA-KONTROL ET-ÖNLEM AL) döngünsünü kontrol etmek için kalite hedeflerini planlama sürecine dahil etmeliyiz. Ve, ayrıca tüm stndardın gerekliliklerine uyumlu ol...

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı ISO 160’dan fazla ülkenin ulusal standardizasyon kuruluşlarından oluşan bir ağdır. 1947’den günümüze 19000’den fazla standart yayınlanmıştır. ISO yönetim prensipleri ise müşteri odaklılık, liderlik, personeli bağlılığı, proses yaklaşımı, iyileştirme, kanıt esaslı karar alma, ve ilişki yönetimini içerir. ISO yönetim sistemi standartları günümüze kadar birçok sistematik güncellemelerde ve farklı yapılarda yayınlanmıştır. Bu standartların hepsi farklı yapılara ve sisteme sahipti. Bu durum, uygulama aşamasında karışıklıklara, zorluklara ve anlam karışıklığına sebep olmuştur. Bu tip sorunları ortadan kaldırmak için ISO “Annex SL” adında yeni bir yapı geliştirmiştir. Annex SL ilk başta ISO Kılavuz 83 adıyla tasarlanmış ancak son revizyonlarla birlikte Annex SL adıyla onaylanmıştır. Bunda sonra yeni yayınlanan tüm standartların Annex SL yapısı altında olacağı gibi, mevcut standartların revizyonları da bu yapıya göre yayınlanacaktır. Daha önce...