- Kontrol Listesi Nasıl Hazırlanır?
- Kontrol Listelerini Hazırlamadan Önce Neler Yapılmalıdır?
- Kontrol Listelerini Hazırlamak Bize Ne Sağlar?
Kontrol
listesini hazırlamak için öncelikli olarak süreçlerinizin neler olduğunu iyi analiz etmek gerekir. Süreçler işletmenin kapsamına göre değişiklikler
gösterir. Kontrol listesini hazırlamadan önce işletmenin kapsamının tam olarak
neleri içerdiğini iyi analiz etmek gerekir. Kapsama göre işletmenin politikası,
hedefleri, organizasyon şeması ve ilgili süreçleri eksiksiz bir şekilde ortaya
çıkaracaktır. Her bir süreç birbirine bağlıdır. Her sürecin hedefleri, bu
hedeflere göre performans takipleri, iş akışları, prosedürleri, güçlü-zayıf
yönleri, fırsatları-tehditleri, ve kontrol listeleri kendine özgüdür. Her süreç
birbirine bağlı bir zincir şeklinde olduğu için süreçlerin girdileri ve
çıktıları vardır.
Kontrol
listelerini hazırlarken ilgili sürecin ve ilgili tüm standardın gerekliliklerine uyarak
eksiksiz bir şekilde hazırlamak gerekir. Her sürecin kendine göre güçlü-zayıf yönleri ve
fırsat-tehditleri vardır. Güçlü yönler ve fırsatlar pozitif olarak, zayıf yönler ve tehditler negatif olarak değerlendirilir ve bu işletmenin zararınadır. Süreçlerin zayıf yönlerini-tehditlerini-fırsatlarını-güçlü yönlerini ortaya çıkarmak için bölüm yöneticileriyle ve üst yönetimle birlikte grup çalışması yapılmalıdır. Kontrol listelerinde çıkan kritik süreçlerle ve proseslerle ilgili sorular yazılmalıdır ve SWOT analizi yapılmalıdır. Yapılan SWOT analizi sonucunda bunlarla ilgili önlemler alınmalıdır.
eksiksiz bir şekilde hazırlamak gerekir. Her sürecin kendine göre güçlü-zayıf yönleri ve
fırsat-tehditleri vardır. Güçlü yönler ve fırsatlar pozitif olarak, zayıf yönler ve tehditler negatif olarak değerlendirilir ve bu işletmenin zararınadır. Süreçlerin zayıf yönlerini-tehditlerini-fırsatlarını-güçlü yönlerini ortaya çıkarmak için bölüm yöneticileriyle ve üst yönetimle birlikte grup çalışması yapılmalıdır. Kontrol listelerinde çıkan kritik süreçlerle ve proseslerle ilgili sorular yazılmalıdır ve SWOT analizi yapılmalıdır. Yapılan SWOT analizi sonucunda bunlarla ilgili önlemler alınmalıdır.
İç denetim
için kontrol listelerinin kullanılması işletmelerin kendi bulgularını güncel
tutmalarına ve eksikler varsa gözden geçirmelerine yardımcı olur. Eğer bir
kuruluş içinde iç denetimler yapılıyorsa orada sistemin var olduğunu görülür ve
gelecekte yapılacak olan 2. Ve 3. Taraf denetimlerinde sizlere kolaylık sağlar.
Düzenli iç denetimlerin yapılması işletmelerin iç operasyonlarına dair
çalışmalar hakkında net bilgiler verir ve iyileştirme, üretkenlik ve strateji
oluşturmayı kolay hale getirir.
Yorumlar
Yorum Gönder