Ana içeriğe atla


  • Kontrol Listesi Nasıl Hazırlanır?
  • Kontrol Listelerini Hazırlamadan Önce Neler Yapılmalıdır?
  • Kontrol Listelerini Hazırlamak Bize Ne Sağlar? 






Kontrol listesini hazırlamak için öncelikli olarak süreçlerinizin neler olduğunu iyi analiz etmek gerekir. Süreçler işletmenin kapsamına göre değişiklikler gösterir. Kontrol listesini hazırlamadan önce işletmenin kapsamının tam olarak neleri içerdiğini iyi analiz etmek gerekir. Kapsama göre işletmenin politikası, hedefleri, organizasyon şeması ve ilgili süreçleri eksiksiz bir şekilde ortaya çıkaracaktır. Her bir süreç birbirine bağlıdır. Her sürecin hedefleri, bu hedeflere göre performans takipleri, iş akışları, prosedürleri, güçlü-zayıf yönleri, fırsatları-tehditleri, ve kontrol listeleri kendine özgüdür. Her süreç birbirine bağlı bir zincir şeklinde olduğu için süreçlerin girdileri ve çıktıları vardır.

Kontrol listelerini hazırlarken ilgili sürecin ve ilgili tüm standardın gerekliliklerine uyarak 
eksiksiz bir şekilde hazırlamak gerekir. Her sürecin kendine göre güçlü-zayıf yönleri ve 
fırsat-tehditleri vardır. Güçlü yönler ve fırsatlar pozitif olarak, zayıf yönler ve tehditler negatif olarak değerlendirilir ve bu işletmenin zararınadır. Süreçlerin zayıf yönlerini-tehditlerini-fırsatlarını-güçlü yönlerini ortaya çıkarmak için bölüm yöneticileriyle ve üst yönetimle birlikte grup çalışması yapılmalıdır. Kontrol listelerinde çıkan kritik süreçlerle ve proseslerle ilgili sorular yazılmalıdır ve SWOT analizi yapılmalıdır. Yapılan SWOT analizi sonucunda bunlarla ilgili önlemler alınmalıdır.

İç denetim için kontrol listelerinin kullanılması işletmelerin kendi bulgularını güncel tutmalarına ve eksikler varsa gözden geçirmelerine yardımcı olur. Eğer bir kuruluş içinde iç denetimler yapılıyorsa orada sistemin var olduğunu görülür ve gelecekte yapılacak olan 2. Ve 3. Taraf denetimlerinde sizlere kolaylık sağlar. Düzenli iç denetimlerin yapılması işletmelerin iç operasyonlarına dair çalışmalar hakkında net bilgiler verir ve iyileştirme, üretkenlik ve strateji oluşturmayı kolay hale getirir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSCR: PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ

PSCR:  PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ               Ürün güvenliği ve uygunluk temsilciliği, IATF 16949: 2016 standardının 4.4.1.2 Ürün Güvenliği maddesini referans alarak geliştirilmiştir. Buradaki temel amaç ürünün güvenliğini ve uygunluğunu müşteri şartlarına, yasalarına ve yönetmeliklerine göre kontrol altında tutulmasını ve etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır. Ürünün güvenliği ve uygunluğunu sağlayan atanmış kişiye PSCR temsilcisi denmektedir. Ürün devreye alma aşamasından ürünün bertarafına kadar (ÜRÜN ÖMÜR DÖNGÜSÜ BOYUNCA) Ürün Güvenlik ve Uygunluk Temsilcileri ilgili departmanlar ve süreçler ile koordineli olarak çalışmaktan sorumludur. Bir ürün , doğru ve uygun kullanım talimatına göre ya da öngörülen kullanım esnasında kişilerin güvenliğini ve sağlığını tehlikeye atmaz ise pazara sunulma onayı PSCR temsilcileri tarafından verilir. ...

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci - Kalite hedefleri nelerdir? - Kalite hedefleri nasıl belirlenir? - Ulaşılabilir Kalite Hedeflerini kurmak için hangi girdiler çok önemlidir ? - İç Denetimlerinize Kalite Hedefi Planlama Süreci ekliyor musunuz ? - İyileştirmeye ulaşmak için hangi eylemler gerekiyor? Kalite hedefleri, kalite politikasına uygun olarak müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik ölçülebilir hedefler olarak tanımlanır. Kalite hedefleriniz, KYS'nizi planlarken belirlenir ve gerektiğinde yönetim incelemelerinde yeniden tanımlanır. Kalite Amaçlarının Örnekleri; % 100 müşteri zamanında teslim alın. Biz (kuruluşlar) her zaman şirketin kapsamı, yapısı, endüstrisi, hedefi, politikası ve taahhüdüne bakarız, tüm bunlar uygunsa, diğer adımları en üst yönetimle gerçekleştirebiliriz. PUKO (PLANLA-UYGULA-KONTROL ET-ÖNLEM AL) döngünsünü kontrol etmek için kalite hedeflerini planlama sürecine dahil etmeliyiz. Ve, ayrıca tüm stndardın gerekliliklerine uyumlu ol...

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı ISO 160’dan fazla ülkenin ulusal standardizasyon kuruluşlarından oluşan bir ağdır. 1947’den günümüze 19000’den fazla standart yayınlanmıştır. ISO yönetim prensipleri ise müşteri odaklılık, liderlik, personeli bağlılığı, proses yaklaşımı, iyileştirme, kanıt esaslı karar alma, ve ilişki yönetimini içerir. ISO yönetim sistemi standartları günümüze kadar birçok sistematik güncellemelerde ve farklı yapılarda yayınlanmıştır. Bu standartların hepsi farklı yapılara ve sisteme sahipti. Bu durum, uygulama aşamasında karışıklıklara, zorluklara ve anlam karışıklığına sebep olmuştur. Bu tip sorunları ortadan kaldırmak için ISO “Annex SL” adında yeni bir yapı geliştirmiştir. Annex SL ilk başta ISO Kılavuz 83 adıyla tasarlanmış ancak son revizyonlarla birlikte Annex SL adıyla onaylanmıştır. Bunda sonra yeni yayınlanan tüm standartların Annex SL yapısı altında olacağı gibi, mevcut standartların revizyonları da bu yapıya göre yayınlanacaktır. Daha önce...