Ana içeriğe atla

Quality Objectives : Planning Process


Quality Objectives : Planning Process






- What is the Quality Objectives?
- How determine the Quality Objectives?

- Which inputs are crucial in order to be able to set up reachable Quality Objectives?

- Do you include the Quality Objective Planning Process in your Internal Audits ?

- Which actions are/were needed to reach improvement ?


Quality objectives are defined as measurable goals which are relevant to improving customer satisfaction while being consistent with the quality policy.

Your quality objectives are established when planning your QMS and are redefined in management reviews as necessary. Examples of Quality Objectives; Obtain 100% customer on-time-delivery. 
We always look at the company's scope, structure, industry, objective, policy, and commitment, if all this is appropriate, we can go through the other steps with top management.
We should include the QO (QUALİTY OBJECTİVE) Planning Process in our Internal Audits in order to check PDCA (PLAN-DO-CONTROL-ACT). And, also should conform to all requirements of this document.
In order to reach improvement, the organization shall establish, implement and maintain processes for monitoring, measurement, analysis and performance evaluation that also continually improve the suitability, adequacy, and effectiveness of ISO 9001 management system.

This article is in the ISO 9001 group. You can click the link below.

https://lnkd.in/gf3R7Cb

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSCR: PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ

PSCR:  PRODUCT SAFETY & CONFORMITY REPRESENTATIVE - ÜRÜN GÜVENLİK VE UYGUNLUK TEMSİLCİLİĞİ               Ürün güvenliği ve uygunluk temsilciliği, IATF 16949: 2016 standardının 4.4.1.2 Ürün Güvenliği maddesini referans alarak geliştirilmiştir. Buradaki temel amaç ürünün güvenliğini ve uygunluğunu müşteri şartlarına, yasalarına ve yönetmeliklerine göre kontrol altında tutulmasını ve etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır. Ürünün güvenliği ve uygunluğunu sağlayan atanmış kişiye PSCR temsilcisi denmektedir. Ürün devreye alma aşamasından ürünün bertarafına kadar (ÜRÜN ÖMÜR DÖNGÜSÜ BOYUNCA) Ürün Güvenlik ve Uygunluk Temsilcileri ilgili departmanlar ve süreçler ile koordineli olarak çalışmaktan sorumludur. Bir ürün , doğru ve uygun kullanım talimatına göre ya da öngörülen kullanım esnasında kişilerin güvenliğini ve sağlığını tehlikeye atmaz ise pazara sunulma onayı PSCR temsilcileri tarafından verilir. ...

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci

Kalite Hedefleri: Planlama Süreci - Kalite hedefleri nelerdir? - Kalite hedefleri nasıl belirlenir? - Ulaşılabilir Kalite Hedeflerini kurmak için hangi girdiler çok önemlidir ? - İç Denetimlerinize Kalite Hedefi Planlama Süreci ekliyor musunuz ? - İyileştirmeye ulaşmak için hangi eylemler gerekiyor? Kalite hedefleri, kalite politikasına uygun olarak müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik ölçülebilir hedefler olarak tanımlanır. Kalite hedefleriniz, KYS'nizi planlarken belirlenir ve gerektiğinde yönetim incelemelerinde yeniden tanımlanır. Kalite Amaçlarının Örnekleri; % 100 müşteri zamanında teslim alın. Biz (kuruluşlar) her zaman şirketin kapsamı, yapısı, endüstrisi, hedefi, politikası ve taahhüdüne bakarız, tüm bunlar uygunsa, diğer adımları en üst yönetimle gerçekleştirebiliriz. PUKO (PLANLA-UYGULA-KONTROL ET-ÖNLEM AL) döngünsünü kontrol etmek için kalite hedeflerini planlama sürecine dahil etmeliyiz. Ve, ayrıca tüm stndardın gerekliliklerine uyumlu ol...

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı

ANNEX SL-Yönetim Sistemi Standardı ISO 160’dan fazla ülkenin ulusal standardizasyon kuruluşlarından oluşan bir ağdır. 1947’den günümüze 19000’den fazla standart yayınlanmıştır. ISO yönetim prensipleri ise müşteri odaklılık, liderlik, personeli bağlılığı, proses yaklaşımı, iyileştirme, kanıt esaslı karar alma, ve ilişki yönetimini içerir. ISO yönetim sistemi standartları günümüze kadar birçok sistematik güncellemelerde ve farklı yapılarda yayınlanmıştır. Bu standartların hepsi farklı yapılara ve sisteme sahipti. Bu durum, uygulama aşamasında karışıklıklara, zorluklara ve anlam karışıklığına sebep olmuştur. Bu tip sorunları ortadan kaldırmak için ISO “Annex SL” adında yeni bir yapı geliştirmiştir. Annex SL ilk başta ISO Kılavuz 83 adıyla tasarlanmış ancak son revizyonlarla birlikte Annex SL adıyla onaylanmıştır. Bunda sonra yeni yayınlanan tüm standartların Annex SL yapısı altında olacağı gibi, mevcut standartların revizyonları da bu yapıya göre yayınlanacaktır. Daha önce...